Välkommen in i matchen!


Moderat rasar mot Ecce Homo

Moderaternas gruppledare Lars Näslund kräver museitjänstemäns avgång och att utställningen Ecce Homo stoppas.

- Jag känner mig djupt kränkt över att utställningen ska visas här. 

Se större bild (öppnas i nytt fönster)
Moderaten Lars Näslund är rasande över den planerade Ecce Homoutställningen. Nu kräver han att huvuden ska rulla. 
Det är tio år sedan som Elisabeth Olsson Wallins bilder av Jesus i homosexuella miljöer visades för första gången. De väckte då starka reaktioner och gör så även i dag. Redan i januari stod det klart att utställningen kommer till Örnsköldsvik och presenterades i ÖA med den bild som nu väcker reaktioner.

En som reagerat starkt är moderaternas gruppledare Lars Näslund.

- Jag hade ingen aning om att den här utställningen skulle komma till Örnsköldsvik. Jag tycker att de ansvariga för den här utställningen ska avgå. Jag vill inte att skattepengar används till sånt här.

Läste detta i tidningen i morse. För det första var det typ 10 år sen det var modernt att kritisera Ecce Homo och även då var debatten helt sjukt. Att en politiker kan känna sig "kränkt" över konst säger väl i och för sig mer om honom än om konsten .

Lars Näslund-jag känner mig "kränkt" över att du ska vara folkvald. Jag vill inte att mina skattepengar ska betala lön till idioter, avgår du då ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0