Trött eller ?

Snackade lite med en kollega och fick en rapport  direkt ur verkligheten. Kollegan hade förra helgen tillsammans med sin familj tagit sig en tur på finlandsfärjan.
Som ni alla vet så brukar det finnas små runda barbord på finlandsfärjor där man kan stå och hänga lite. Kollegan som var lite rund under fötterna hade ställt sig och hängt lite, brevid honom halvligger en kille så kollegan ska skoja till det lite

- Redan blivit trött hehe

- Jag är inte trött svarar killen, jag är cp-skadad

Jävligt jobbig situation, kollegan ber om ursäkt och går, men sen kommer man till ett läge där man får en tvångstanke att man måste gå tillbaka och förklara vad man menade. Detta syndrom drabbar även min kollega.

Å vad faan ska man säga.

-Jag menade inget illa, det är ju kul att alla sorters människor åker finlandsbåt
- Vaddå alla sorters människor
osv osv

Tydligen har dom börjat med ett nytt begrepp i hans familj nu.

-Är du trött eller cp ?

Det enda jag egentligen ville dela med mig av är att jag är så innihelveteglad att det finns fler som jag sjäv !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0