Alla har glömt med inte jag....

Nynnar på Anneli Rydés gamla slagdänga (eller slagdänga kanske var att ta i)

Igår gick jag och vänninnan på restaurang.... det finns inte mycket att välja på när man bor i småstan så gick vi på pizzerian med den fula tavlan.
Dom hade bytt ägare... igen....
Vi satte oss vi bordet där jag har spenderat otaligt många söndagar.

Jag, herr lundin och dansarn satt med olika vänner men alltid vid samma bord och käkade samma pizza varje söndag ......efter vi hade sett alla veckans avsnitt av Baren hemma hos Herr Lundin.
Han var nämligen den enda personen som hade kanal 3 vid denna tidpunkt.

Vid den tidpunkten söndagsmiddagarna upphörde skaffade jag mig en ny tradition med min vän stockholmaren då vi dinerade på restaurangen på måndagar, vi drack alltid ett glas vin till maten på den tiden då jag var ledig på tisdagar....

Den nya ägaren har dock ingen aning om vem jag är eller vad jag brukar äta, han tror att det är första gången jag besöker den lila restaurangen..... Han har t om plockat bort hästtavlan.....

vart är samhället på väg ? och vart tog dom gemensamma middagarna vägen ?

Kommentarer
Postat av: Kännaren

Det är egentligen Towa Carsons gamla hit så du vet. =)

2008-11-21 @ 09:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0