Adoption ?

När min pappa fyllde 60 förra året valde han att gå i pension. Han har dock aldrig varit så upptagen som nu, var där och käkade middag ikväll för att uppdatera mig på läget.

Pappa har bestämt sig för att adoptera en åldring.....
Tydligen kan man skriva upp sig på kommunen som volontär. Då fyller man i  vilka intressen man har och hur mycket tid man har och då matchar dom det mot en intresselista som äldre människor fyllt i,  och vips vaps har man blivit ihop matchad med någon äldre likasinnad. Det verkar fungera ungefär som en dejtingsajt, men utan nån form av romantisk baktanke. Man ska helt enkelt bara umgås !

Jag tycker att det här är jättespännande, jag ser honom/henne redan nu som en potentiell ny familjemedlem.... Undrar om den personen känner likadant, men det får man ju hoppas för jag har redan börjat planera nästa sommarsemester. Funkar det bra för min käre far kanske hela familjen kan adoptera en varsin, shit vilka kalas vi kommer kunna ställa till med och vad mycket folk vi ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0