Ridning.....

Käkade lunch med 2 av mina arbetskamrater idag. Den ena har anmält oss 3 till en ridkurs imorgon. Jag har inte suttit på en häst sen jag var typ 15. Men min nuvarande kroppshydda är jag tveksam till att jag ens kommer upp på en häst.

Nåväl det är det minsta problemet, så länge jag kommer därifrån med nån form av heder i behåll kommer jag att vara lycklig.
Följande dialog utspelade sig under lunchen, bör kanske tilläggas att jag var lite morrig över det sk ridupplägget.

Arbetkamrat 1: Men Ellie det blir väl mysigt att rida ute i det härliga höstvädret
Ellie: Men du har ju bokat in en privatlektion och den kommer att äga rum inne i ett ridhus med en instruktör
Arbetskamrat 2: Ja, man får ju inte rida ut när man inte varit där tidigare, dessutom sa ridläraren att vi skulle vara där en halvtimme tidigare för att fixa och sadla
Arbetskamrat 1: VA??? Jag är rädd för att sadla, jag vill inte vara i samma box som en häst
Ellie Men det är ju du som bokat in oss på h-vetet
Arbetskamrat 1: Ja men jag trodde ju att vi skulle få rida fritt
Ellie: Icke
Arbetskamrat 1&2: vad faan ska vi dit och göra, vuxna kvinnor som inte kan rida och som helt plötsligt rida runt runt i ett ridhus med en instruktör.
Ellie: Kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag kommer och hämtar er kl 8 imorgon så att vi får detta överstökat

Kommer att bli en MYCKET spännande lördagförmiddag !
Det framkom dessutom senare att Arbetskamrat 1 kan ha sagt till instruktören att vi var där för att provrida inför kommande termin..... grejen är bara den att ingen av ska rida där under kommande termin....

Dit det bär så bär det alla gånger som morsan skulle ha sagt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0