Grillning nån ?

Igår hoppade jag in på den lilla invandrarbutiken/kiosk som ligger på vägen till mitt jobb. Han som äger den lilla butiken är fantastiskt rolig. Även fast jag bara besöker affären väldigt sällan så brukar han alltid småprata lite.

-Hallå, länge sen jag såg dig
Ellie-Ja det var ett tag sen jag var här
Gubbe- Är det bra
Ellie-Jovars, hur är det med dig?
Gubbe- Det är mycket nu....
Ellie- Jaha
Gubbe- Håller på med en annonskampanj
Ellie- Okej

Upp kommer ett A4 med olika grillar....

-Du vet vi ska börja sälja grillar... elgrillar... kolgrillar
- Jaha, är det inte lite tidigt för det
-Nänänä, du vet man måste vara ute i tid... just nu är det ju värsta bra säsongen

Jag kan ju ganska lite om affärer, men att nån börjar tänka på att köpa en sommargrill i januari när termometern står på minus 13 finner jag helt otroligt.... Men å andra sidan det är kanske just därför jag inte äger nån butik.... Det ska börjas i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0