Cry me a river

Alla som känner mig vet att jag har väldigt svårt för stark mat, jag har liksom aldrig förstått vitsen med att bränna sönder munnen. Jag vill att maten ska smaka precis det den är !

Igår skulle några kamrater käka middag hemma hos mig och då tänkte jag att jag skulle slå till och vara lite wild and crazy.

jo tjena

Bestämmer mig för att hacka i lite chili i pastasåsen. När jag plockar bort skärbrädan så har jag dock glömt detta och käkar därför upp paprikan som ligger kvar.

FIRE !!!

Det brinner i min mun, runt min mun och min kropp börjar få en overklig temperatur.
Försöker göra min gäster uppmärksammade på att jag håller på att brinna upp inifrån, de pratar dock glatt vidare om sitt.

I ett tappert försök att ta bort snoret som hysteriskt rinner från min näsa så lyckas jag självklart även få in chillin i näsan. Det bränner så att jag tror att hela näsan inklusive hjärnan kommer att frätas bort.

Nu när tårar, snor och diverse andra kroppsvätskor sprutar ur mig blir mina gäster helt plötsligt lite uppmärksamma på min dödskamp i köket.

-Ellie du måste dricka youghurt det är det enda som kan ta bort detta.

Sagt och gjort jag drick youghurt som besatt problemet med näsan kvarstår dock.

Slutar med att jag får doppa papperstussar med youghurt och stoppa upp i näsan.

Kul middag !! där sitter jag med hela näsan full med youghurt, noll smaklökar och med tårarna rinnandes....

Sista gången jag försöker mig på matlagning ala wildandcrazy.....

Det är bara att inse att jag passar bättre i min vanliga autistiska bubbla, med vanlig enkel sojakorv och makaroner !


Kommentarer
Postat av: Magnus

Återigen... Varför blir jag inte särskilt förvånad..? ;)

2010-02-25 @ 22:01:11
URL: http://magstar.blogg.se/
Postat av: Ellie

Hahaha nä jag vette fasen vad jag ska behöva göra för att chocka lite.... kanske bli mer normal ;)

2010-02-26 @ 09:59:45
Postat av: anna-sara

Ja du vet ju att jag är den som ska smaka först... så du får se hur det går;)

2010-02-28 @ 06:37:04
URL: http://www.ekenbergskan.wordpress.com
Postat av: Patrik A

Ellie!! Du och jag gör nog bäst i att fortsätta plocka bort disken!! Annars lät det som en rolig utflykt för din del, men gör det inte igen för det är för farligt för oss att laga mat....;-)

2010-02-28 @ 21:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0