Självinsikt-kanske

Igår hade jag en liten diskussion med en nygammal bekant.

Då insåg jag, att diskutera är inte min starka sida.... 
Jag har nämlingen ingen självdistans när det kommer till att diskutera. Vrida och vända på problem eller analysera saker hit eller dit det kan jag utan problem både med mig själv och med andra.
 
Men när det kommer till vissa sakfrågor då har jag en väldigt bestämd uppfattning och vad det gäller dom frågorna kan jag tyvärr inte ändra min ståndpunkt, oavsett.....

So far so good.

Problemet är bara det att jag verkar tyvärr inte kunna acceptera att man kan tycka olika, utan jag tycker helt sonika att dom som inte delar mina åsikter i vissa frågor är dumma i huvet
Detta gör i sin tur att jag blir förbannad på riktigt fast vi "bara" diskuterar !

Det jag insåg igår förutom minst brist på förståelse är att jag är den ende som förlorar på detta......
 för medan motparten småskrattar och tackar för en rolig diskussion så sitter jag högröd i ansiktet med sån puls att halspulsådern håller på att spricka.

Note to self - försök att dämpa dig lite..... i alla fall ibland....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0