En fantastisk kväll

Igår besökte jag kärnfamiljen för att i efterskott fira O som helt plötsligt blivit 6 år.
O var min första bäbis i familjen/umgängeskretsen.
Jag kände honom redan innan han föddes och han kände mig!

Vi hade varit och fikat prinsessbakelser på Tullporten minst 100 gånger redan under tiden han låg i magen. Hans kära mor var besatt av bakelser under graviditeten och jag var ju inte en sämre vän att jag följde med och stödfikade....

Första gången jag såg honom kändes det så självklart att där är lilla O. Precis så vacker, perfekt och självklar som man kan drömma om !
Jag kom ihåg att vi brukade sitta tysta i vardagsrummet i gröna villan så att vi inte skulle väcka honom. Vi viskade när vi pratade med varann och hade TV:n på lägsta volym så han inte skulle bli störd.

Jag brukade alltid sitta ner när jag skulle hålla i honom för han var så skör och jag var så rädd att jag skulle göra nått så att han gick sönder.

Jag kommer ihåg det som igår och nu är det 6 år sen.....

Igår byggde jag och O lego och då kände jag att jag hade saknat världen som är O:s värld. Hans roliga fantasier och tankar om saker och ting har jag inte varit en del av under en stund.... för jag har varit så upptagen av att prata med dom vuxna. Jag har missat att Skopis numera är utbytt med BenHur (?) och att Anakin Skywalker senare utvecklas till Darth Wader. 

Igår när jag tittade på O och såg busögon och ville skratta ihjäl mig fast jag skulle försöka vara allvarlig, så kände jag att även om jag missat en massa nya saker och intryck som skett i O:s liv så känner vi varann.
Våra ögon och våra hjärtan känner varann.
Även fast O var glad över sitt nya Atlantislego som jag köpt till honom i födelsedagspresent så kändes det som att jag gick hem med den bästa presenten av dom alla !

Grattis älskade Oscar på din 6 års dag



                           

                              "The greatest thing you´ll ever learn is to love and be loved in return"
 


Kommentarer
Postat av: anna-sara

Tack... frö att du är min vän och mina mirakels vän. Det är ett mirakel. kram

2010-02-28 @ 06:32:59
URL: http://www.ekenbergskan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0