Don´t do it.....

Mycket händelserik helg i Strömsbro.
Syrran hade det så kallt inne så vi satt med täckisarna på och lekte att vi var på Afterski.... rätt trevligt i och för sig !

Sen till hemresan som var ett kaptiel för sig i boken om Ellie. Det var ju inte så att jag inte hade läst tidningar och sett på nyheterna, men eftersom jag hade Winston med mig så var tåg det enda alternativet för hemresa...

Jag åkte därför i god tid till tågstationen för att inhandla en biljett. Står där i maskinen och bokar hemresa med djurvagn. Det kommer upp nått meddelande när jag bokar men eftersom jag är rätt stressad så trycker jag okej.

När biljetten sen kommer ut inser jag att det som stod var att det fanns inga platser med djur tillåtna.

Går in i lilla resecentrat tar en kölapp 2 handläggare och jag har 44 nummer på kö innan det är min tur. Går ut tar lite luft, kommer tillbaka och centrat är stängt.

Eftersom jag verkligen MÅSTE få hjälp så är jag listig och står och väntar vid dörren och smiter in när en lite gubbe går ut.

Jag är dock inte är så himla bra på att köa så smiter jag fram till kassan och bönar om lite hjälp utanför kön angående min felbokade tågbiljett.
Han i kassan är så snäll så snäll och bokar om mig till tåget efter där även min hund får plats, dessutom struntar han i att den biljetten kostar 300 kronor mer så han bjuder på det eftersom jag befinner mig i en hmmm ja typ krissituation (ja det framstår väl mer eller mindre så när jag återberättar traumat med maskinen)

Åh jag är så nöjd över mig själv när jag går därifrån dels för att jag helt ofrivillig sparat 300 kronor och dels för att jag var så himla snabb och att han var så himla snäll !

Men karma kan slå tillbaka fortare än man tror !! Man ska INTE tränga sig i köer !!

Kommer till stationen kvart i sex för att konstatera att tåget som skulle ha gått klockan 15 fortfarande inte inkommit till stationen. Misstänker att det kommer blir en lång väntan... Går och köper lite kaffe hänger runt och kollar lite på tavlan.

Helt plötsligt står nästa tåg alltså 19.20 men inte mitt som skulle gått en timme tidigare.

Hmm vad faan betyder det, vart är mitt tåg ??
Börjar ringa till SJ för att kolla vart mitt tåg tagit vägen, blir bortkopplade sisådär 20 gånger. Sen kommer jag äntligen fram till en fantastiskt trevlig kille.

Det visar sig att mitt tåg är det enda som gått i tid på hela dagen, och det har ju jag såklart missat eftersom jag tog förgivet att det var försenat !!

Ellie gråtfärdig, försöker förklara hur det hela gått till och att jag verkligen inte visste att tåget hade gått. Killen barmhärtigar sig över mig och min stackars hund och bokar in mig på tåget som nu ska gå 19.20....

19.20 tåget det är däremot inte i tid.....

03.30 rullade jag in mot den lilla hamnstaden.

8.5 timmes väntan för lite köträngning.... somliga straffar gud direkt !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0