GPS eftersöks.......

Jag har tappat mitt lokalsinne, jag fattar inte när detta hände...

Grejen är så här att jag har alltid haft ett fantastiskt lokalsinne och syrran har knappt hittat hem till sig själv.

Jag kommer t ex ihåg en gång när syrran, ungarna och jag skulle åka in till stan. Syrran säger till mig att vi ska kliva på bussen på höger sida vägen (fast stan ligger så att säga till vänster) vi sitter och kuskar det blir bara mer och mer skog. Syrran säger till mig att den vänder nog snart. Jag går fram och snackar med chaufförn...
-Nä den här bussen går till Åbyggeby och det är slutstation.
 Syrran, ungarna och jag blir därför avkastade i obygden där vi får sitta och vänta i en timme på att bussen i till stan ska komma....

Så har typ hela vår uppväxt sett ut när syrran ska bestämma väg.
Nu har dock min inre GPS dött, jag hittar ingenstan helt plötsligt.... knappt hem.... hoppas att den bara tagit semester så att jag hittar till jobbet om en vecka åtminstone.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0