Det blir inte alltid som man tänkt sig....

Det som började med en energifylld dag, slutade med fulgrin.....

Pratade i telefon med en gammal medarbetare, efter samtalet kände jag mig rätt så sorgsam.

Gick in till min chef som satt och pratade med en kollega för att fråga om nått helt annat och vips vaps sitter jag och gråter så tårarna skvalpar och halva min palestinasjal är full i snor.

Det som skiljer tjejer från killar (både min chef och kollegan killar) är att dom ofta har fokus på att  lösa själva "problemet".

För mig handlar det ofta om att jag vill få ur mig det jag tänker på, kanske gråta en skvätt och sen har jag ofta kommit fram till hur jag ska lösa situationen.
Egentligen vill jag inte ha hjälp med själva lösningen utan mer bara få prata en stund för nån som lyssnar....

Det gjorde dock inget att dom ville komma med lösningar, jag blev tvärtom ganska glad över att dom brydde sig och tog mitt egentligen ganska löjliga spörsmål på största allvar.

Det kändes faktiskt ganska skönt att för en stund få vara ganska liten och ha två kollegor som man känner bryr sig om en på riktigt.

Även fast jag ibland kan bli helt galen på mitt jobb så kan jag periodvis känna mig så otroligt lyckligt lottad också ....

Jag menar det är ju inte alla som har någon som i hjärtat bryr sig om en på sin arbetsplats, men det har jag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0