Grannfejd på Storgatan

Vilade lite när jag kom hem från jobbet. Vaknade upp på mitt allra bästa surkärringshumör....

När man sitter på vår balkong ser man rakt in i kortsidan på ett annat hyreshus. I det huset bor en helt puckad gubbe. Han roar sig nämligen med att kasta ut diverse saker från sitt toalettfönster. Oftast är det det apelsinskal eller bananskal med instoppat använt toapapper i...... very fresh !!
Idag när jag och Winston gick på promenad drog han upp sitt fönster och skrek till mig "det här är ingen hundväg", (hallå du bor på Storgatan !!)
Jag blev så förvånad så jag sa bara "ursäkta vad sa du?" Då drog han igen fönstret fort som bara den.

F och jag har länge pratat om nån form av aktion för att få slut på smutsgubbens framfart. Vi har kommit fram till följande modeller..
Alternativ 1
Den går ut på att man plockar upp allt skit som han slänger ut, ringer på hans dörr och säger "jag tror du tappade detta".
Alternativ 2 (den anonyma varianten)
Man plockar upp all skit och hänger det på hans dörrhandtag
Alternativ 3
Man plockar upp all skit och häller ner i hans brevinkast, efter idag har jag dessutom tänkt att krydda den varianten med att dessutom skicka ner en påse hundskit.

Gubbjävel !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fel metod. Han behöver bara en KJAM!!! (Fast inte av mig!)

2009-02-11 @ 16:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0