Jaha då var det kvinnodag....

Idag är det internationella kvinnodagen. I mina yngre dar brukade detta firas med pompa och ståt.
Jag har lagt ner det nu....

Nu sitter jag och gnetar på kontoret på internationella kvinnodan.....  och känner mig jämlik....

Jag personligen känner mig rätt så färdig med jag-är-kvinna-och-jag tänker-bevisa-för-världen-att-jag-klara-mig-själv och skulle lätt kunna vara en liten hemmafru i godan ro, som bakar bullar och håller fint medan min man är ute och tjänar sjukt mycket pengar....

Men ibland får man väl helt enkelt bara ta en för laget..... Så nu sitter jag här och tjänar sjukt mycket pengar medan min kära sambo är hemma och påtar på.....

Han har f.ö bakat en sockerkaka till mig och Mary så vi har nått att fika på rasten..... Män av idag.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0