Jaha

Det har varit lite bloggtomt. Det är inte för att jag inte har nått att skriva om utan helt enkelt för att jag är datorlös.
När man varken har TV eller dator fylls huvudet av tankar.... tankar jag inte tänkt på länge och känslor jag inte känt på länge.
Jag ser så tydligt nu när jag spenderat rätt mycket tid helt ensam att många saker jag lagt ut på min omgivning  genom åren handlar väldigt mycket om mig själv. Även om jag rent intellektuellt vetat detta hela tiden så kan jag verkligen se det nu.

Det är en ny känsla för mig att bo själv, periodvis älskar jag känslan av frihet och känslan av att här bor jag och här får jag göra precis vad jag vill.
Sen finns det också någon sorts sorgsamhet som har börjat växa till liv, sorgsamheten över att livet kanske inte tagit den riktning som jag hade tänkt mig att den skulle ta.....
Nu kan man ju tyvärr inte bestämma vart livet ska ta vägen och det finns ju såklart en mening med att jag är där jag är..... men fast jag nånstans förstår det så är jag i alla fall sorgsam...


Kommentarer
Postat av: anna

man får vara sorgsam, det kanske bra ibland...det finns många många bra saker med att bo själv, och ta hand om sig själv, men nackdelen är just att man kan sväva iväg väldigt långt i sina egna tankar och bli väldigt ensam ibland...

2010-01-08 @ 11:57:25
URL: http://annawashere.wordpress.com
Postat av: a-s

egentiden den ä bra den... då känner man var man börjar och slutar å det kan vara både sorgligt och härligt!

2010-01-12 @ 13:14:12
URL: http://www.ekenbergskan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0