True evil

Överlag är jag helt emot folk som spökar ut sina hundar med kläder i det syftet att dom ska se ut som små bäbisar. Vissa hundraser är ju dock inte framavlade för svensk vinter så dom måste man ju vare sig man vill eller inte faktiskt sätta på täcken för att dom inte ska frysa ihjäl.

Winston är ju inte direkt någon vinterhund. Varken mentalt eller fysiskt.
Inom kort börjar årstiden där varje promenad för honom är en enda lång walk of shame.

Sen jag fann den lila benvärmaren förra året, för att skydda öronen tror jag att Winston förknippar vintern med en 5 månaders skambubbla.

I år lär det inte bli bättre, jag har nämligen beställt en lång polotröja som man kan dra över hals och förhoppningsvis öron för att han ska slippa förfrö sina öron som förra året.

Misstänker att Winston endast kommer vilja vistas utomhus efter mörkrets infall en rätt lång tid framöver...

Kommentarer
Postat av: anna

hört talas om vinterdepression?:)

2010-10-14 @ 00:07:21
URL: http://annawashere.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0