Det finns idioter och så finns det idioter !

Som hundägare skulle jag påstå att jag är ganska så trivsam och har full förståelse för att det ibland kan komma lösa hundar i skogen som blivit döva eller att hundar ibland kan bete sig på otippade vis.
Jag har aldrig blivit irriterad eller arg på hundägare som inte alltid har koll på sin hund för Winston blir också helt stendöv vid vissa tillfällen. Å andra sidan har vi inte heller stött på nån agressiv hund utan mer bushundar....

När jag fick Winston blev han en gång attackerad av en liten lös hund som kom som skjuten ur en raket och inte ens då blev jag sur. Winston däremot har sen den gången varit lite rädd för mindre hundar och står ofta helt blickstilla och tittar bort när vi möter små svarta tufshundar.

Men idag, då fick till och med jag nog av idioter till hundägare !

Winston och jag promenerar i godan ro vid domkyrkan (mitt i stan) på väg upp mot hunddagis. Winston står och luktar på nått träd när en liten hund kommer framspringandes.
30 meter bakom vankar en hundägare i godan ro som ropar på hunden, vilket den högaktningsfullt skiter i.

Hundägaren säger till mig och ler han kan vara lite agressiv mot andra hanar men det går nog bra.
(Hur faan man nu kan ha en lös hund inne i stan som inte lyssnar och som dessutom är aggressiv.)

Eftersom jag inte är särskilt intresserad av att leka  "vi se om det går bra" med en okänd hund tar jag Winston och går. Detta leder i sin tur till att den lilla hunden får spelet och förvandlas till Gremlins och attackerar Winston bakifrån som i sin tur trasslar in sig i sitt kopplet och får panik.

Innan gubben fått tag på sin lilla skithund är ju Winston helt panikslagen och jag i typ chock. Jag bara går och då ser jag hur gubben tar upp hunden och pratar med bäbisröst om så får man inte göra man måste vara snäll osv.

Så jag traskar vidare med en hund som skakar och har diarre hela vägen till dagis, och som efter det inte ätit på hela dan och som hela vägen hem studsar till så fort nån ljud kommer bakifrån. Medan han går med sin lilla bäbis under armen och pratar bäbisspråk med sin hund som måste vara snäll....

I min fantasti möter jag gubben igen och säger att jag kan bli aggressiv mot andra hundägare, men det här ska gå bra... och sen karatesparkar jag ner honom när han vänder ryggen till...

men jag tror att det är nog bäst om det får stanna vid en fantasi.....

Kommentarer
Postat av: anna

jävla jävla idiot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-10-08 @ 17:33:16
URL: http://annawashere.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0