Flickor i tekniken

När jag gick på högstadiet så brukade jag en vecka varje sommarlov delta i nått som kallades flickor i tekniken. Där fick man lära sig att svetsa, byta blinkersljus och lite annat smått och gott man kunde ha användening av i vuxenvärlden. Jag antar att jag redan vid den åldern insåg att en komplett kvinna reder sig själv....

Idag skulle det bytas till sommardäck på gamla Opeln, perfekt tänkte jag eftersom nu får jag ju äntligen chansen att använda mig av all kunskap jag samlade på mig för 20 år sen !

*fnys* på teknikenkursen fick vi inte lära oss ett skit om vad man gör när man har en 25 år gammal bil, och hjulen har på nått vänsters lyckats rosta fast på kuggarna. Då krävs ren och skär muskelkraft kan jag meddela, och det var inget jag fått lära mig på kursen, herregud en sparvunge har ju mer muskelkapacitet än jag.

Tur att jag hade med mig en assistent, själv vred jag lite då och då på domkraften. Jag är med andra ord inte helt komplett, men jag är på riktigt god väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0