Hur svårt kan det va...

ja du Linda Bentsing det kan vara väldigt svårt !

Poppa popcorn har av nån anledning aldrig varit min starka sida. Jag vet inte hur många pannor jag har bränt vid i hopp om det perfekta poppet (ja jag är så gammalmodig att jag inte införskaffat en micro än).
Antingen är det för varmt eller så väntar jag för länge, ja jag vete tusan vad jag gör för fel egentligen.... bränt blir det.

Nu när jag är kattvakt tänkte jag passa på att mysa till det med lite popcorn så här på kvällskvisten. I detta hem finns en microvågsugn och med en sån kan man ju inte misslyckar - så jag slog till. Läste noggrant instruktionerna på förpackningen. Ska poppa mellan 2-4 minuter och man ska slå av micron när det är mer än 10 sekunder mellan poppandet.

Som vanligt när jag läser instruktioner så går min hjärna på paus och jag är mest bara fokuserad på att göra rätt !

Jag står mao vid micron, vrider denna på 3 min för att vara säker på att inget ska gå fel, vid typ 2 minuter börjar jag räkna sekunder mellan poppandet. I denna totala fokus känner jag någonstans vagt att det luktar bränt, men popcorna poppar ju och det har inte gått 3 minuter än. När det är mer än 10 sec mellan popparna så fullkomligt ryker det ur micron och jag skyndar mig att ta ur påsen. Då är det tyvärr försent, köket luktar satan och i påsen ligger det några sorgliga svarta kolliknande kopior av fluffiga vita popcorn.

Hur är det möjligt, vem stämmer man ? Varför kan ingen skriva en vettig instruktion till hur dessa popcorn ska poppas ? Hur svårt kan det va ??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ellie här kommer popcorndrottningens skola!

För kastrull,max värme på spisen och spara inte påoljan. skaka kastrullen ofta, inte upp o ner utan gnm att dra kastrullen fram o tillbax över plattan.

Micropop: full styrka,och stäng av när det är 3 sek mellan poppningarna:) kram

2008-04-28 @ 21:49:36
URL: http://www.metrobloggen.se/singla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0