Det är inte lätt att vara fisk...

Vilken lunch....

Alla som firade midsommar med mig i år vet att jag har en förkärlek till att rädda döende fiskar. 

Gick i god ro för att käka lunch med min kära sambo.

På lunchstället har dom ett akvarium, för övrigt sista gången jag överhuvudtaget äter nånstans där det finns levande djur....
I det så finns det självklart en fisk som verkar döende, sambon säger att den verkar ha fått i sig luft eftersom den hela tiden flyter upp till ytan. Fisken ser dessutom helt panikslagen ut.... ja så panikslagen en liten guldfisk kan se ut....

Vad gör man ? Hela jävla lunchen satt jag och stirrade på den flytande fisken och försökte komma på hur jag skulle kunna pressa ut luften ur den lilla rackaren så att han kunde simma normalt.

Funderade om man helt enkelt bara kunde trycka på fisken, sambon trodde dock att detta skulle krossa samtliga inre organ hos den lilla rackarn.

Jag fick därför helt sonika lämna den lilla guppande fisken åt sitt öde och  traska tillbaka till jobbet, med ett hål i hjärtat.

God Jul fiskstackarn !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0