Handla först-tänka sen....

I vanlig ordning när jag och min syrra ska styra upp nått så går det i ett rasande tempo. Vi brukar dessutom bli jävligt dumsnåla efter resans gång.
För att ge ett exempel: Syrran och jag skulle åka till Barcelona med lågprisflyg, det kostar 100 kronor extra att ta med en väska......
Syrran och jag tänker smart, vi skiter i bagage så lurar vi utsugarna på flygbolaget.......

Hallå !!! Man åker väl för faan till Barcelona för att shoppa och hur ska det gå till när man inte har nått att stoppa shoppingpåsarna i. Det mest ironiska med Barcelona resan var att vi kunde inte ens åka (och självklart hade vi bokat UTAN avbeställningsskydd för att spara ytterliggare en hunka)

Man kunde ju kanske tro att nån av oss skulle lära oss efter detta misstag, icke.

Idag bokar jag en stuga i Rättvik, pratar med syrran i telefon.
- Skit i avbeställningsskyddet, vi vet ju att vi ska åka. Boka på nu så att det verkligen blir av.

Jag bokar...

Ju längre dagen går desto mer börjar jag inse att  stugbokningen kanske var lite förhastad.

Jag har (vill dock poängtera att det var i samråd med syrran) bokat en stuga på 11 kvm och där ska vi bo 5 personer.....
i en vecka.....

Jag har skickat ett litet mail nu till stugbyn med en förhoppning om benådning.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0