Närsynthet - Del 2

Ja ni ska inte tro att det är bara jag i familjen som är halvblind....
Lämnade tillbaka en film idag (ja jag tillhör den lilla skaran som fortfarande HYR film). Då kom jag att tänka på när jag bad min morsa lämna tilbaka en film som jag hyrt.

Brevid videobutiken låg det tidigare en klädbutik. Båda hade "brevlådor" till sina dörrar, skillnaden är ju bara att i en videobutik har man större inkast eftersom där ska filmerna få plats och i en butik har man ett vanligt inkast för där ska posten få plats. Dessutom låg inkasten typ 10 meter ifrån varann. Hursomhelst....

Sen ringer morsan, "jag tyckte att det var svårt att få ner videobandet i lådan och nu ser jag att jag råkat lägga in den i klädaffärn"....

Det ska va Morsan till att lyckas med bedriften att pula ner en videokasset i ett vanligt brevinkast och sen inte reflektera över att om man tittar in genom glasdörren så ser man bara klädesplagg....

Så ni ser, jag har det jag brås på.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0