Det är trångt...

Syrran och jag tog med oss ungarna på Furuvik. Dom hade en liten barnkarusell med olika figurer och bilar som bara åker runt runt. Det vill säga en gammal traditionell karúsell. 
Jag stod bredvid minstingen medan hon satt i sin lilla figur. Brevid mig försökte en tant klämma in sig med ungen i själva figuren (som dessutom hade tak). Synen av när denna kvinna försöker vika sig dubbel och sitter helt fastsmetad mot framrutan fick mig att börja asgarva.
-Det är väldigt trångt sa tanten till mig.
Klart som faan att det är trångt när karusellerna är anpassade för barn under 4 år.
Tanten insåg ju till slut att det inte gick att sitta i själva figuren utan hon fick kliva ut. Dock var det för sent för jag kunde inte sluta skratta, och alla som känner mig vet vad det innebär. Resten av turen stod jag och skrattade så tårarna rann och tanten stod bredvid och  tittade surt på. 
Det är inte klokt vad det är kul att åka karusell 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0