Telefonkurs till folket

Satt och pratade med några kollegor igår om folk som ringer till en och det enda som händer är att man blir irri. Jag har kommit fram till att det finns 3 sorter som jag bara inte kan med per telefon.

Typ 1.

- Jag svarar Ellie
- Dom svarar hej det är x

Tystnad...

Ibland försöker jag vänta ut dessa människor, men det är omöjligt så då måste jag börja ställa frågor fast det är dom som har ringt... vad vill dom?

Typ 2

-Jag svarar Ellie
- Dom svarar hej det är x hur är läget?
- Jag börjar prata om hur läget är, men jag hör att dom inte lyssnar för egentligen vill dom berätta nått. Varför frågar dom hur läget är först, varför berättar dom inte vad dom vill säga först så kan jag lyssna och sen om dom är intresserade kan dom ju i så fall senare fråga hur läget är....

Typ 3

- Jag svara Ellie
- Dom säger tjena tjena shit vad det är mycket nu...
Sen är dom jättestressade i hela samtalet, vilket gör att jag känner mig dum för att jag upptar deras tid. Men det är ju för faan dom som har ringt mig !! Varför ringer man till folk när man är sjukt stressad och egentligen inte vill något alls....

Hmm man kan ju i och för sig tänka possitivt att man kan ju vara glad att folk ringer, och det är jag ju men det borde vara olagligt att ringa om man inte vill nått annat än att stressa upp den som svarar.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Önskar dig en bra dag :)
Kram.

2008-05-08 @ 09:22:29
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0