Innan

Innan jag belv sjuk tillverkade jag en julkalender till syrrans ungar....
Nu har jag ju inte kunnat packa ihop den eller skicka den eftersom jag varit sjuk, men förhoppningsvis ska jag kunna ta mig ner till posten imorgon.... Det vore ju tråkigt att få en julkalender i mitten på december...

Grejen med mig är att ibland kan jag få lite kreativitetsanda och då sätter jag igång och pysslar. Tyvärr slår min logiska gärna av när jag pysslar. Det innebär att även om det inte syns på kalendern så är det världens mest komplicerade system.
Jag började med att inhandla 2 bordstabletter sen köpte jag en jädra massa öljetter.
Det jag inte fattade var att det var lite väl tjockt tyg att försöka få igenom öljetterna.... Min kära sambo satt en hel förmiddag och försökte hamra fast 48 öljetter.
När jag sen hade slagit in 48 små presenterna så insåg jag att det är ju så myket enklare om man använt små ringar som man kan knyta fast presenterna i.... i stället för en hålig bordstablett, men ska den som ger sig.... några tändstickor på baksidan och lite snören så vips vaps har man gjort sig en liten julkalender...

Nästa år misstänker jag dock att jag på sin höjd kommer skicka ner en helt vanlig papperskalender, alternativt att jag börjar göra en nu i sommar....

Den blev inte ens särskilt snygg, men med lite glitter och lite små rosetter kan den kanske ta sig....
 men som vanligt när jag ger bort nått så är det ju tanken som räknas....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0