Mode på 80 talet... crazy colors ?

Det blev ett bra besök på IKEA jag fick med mig både förvaring för min garderob och förvaring för mig själv på 80-tals fest.
Jag köpte en sjukt ful cerise tröjklänning med resår ner till så att det blir som en liten kjol. Lustigt nog så hade jag en exakt sån på 80-talet, den var dock svart. Till detta köpte jag ett par lila benvärmare och ett par stora svarta örhängen i plast.
Roligaste av allt var dock dialogen med biträdet.

Ellie: Jag ska på 80 tals maskerad, tror du att det blir bäst med svarta eller lila benvärmare till klänningen ?
Biträde: Ja alltså dom lila gör ju att du blir väldigt crazy colors
Ellie: Ehh
Biträdet: Så himla typiskt 80 talet .... shit vad nice du kommer verkligen stick ut med dina crazy colors

Sen slår det mig, varför i helvete har jag en dialog med en 20 åring om vad som var modernt på 80 talet? Hon var ju knappt född. Sen kommer jag inte ihåg nån trend från 80 talet som hette Crazy colors, okej att man hade på sig en massa neon..... men jag menar 80 talet var väl innan hela sverige blev amerikaniserat eller snackade vi "crazy colors" även på den tiden ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0