Kan man bara byta dag ?

Min syrra är en lustig prick. Hennes dotter fyller 4 år den 21 oktober.
Den 21 oktober är förövrigt en tisdag, det passar inte syrran....

Därför har hon bestämt att vi ska låtsas att hennes dotter fyller år nästa lördag.
Alla släktingar och allt ska komma och så ska vi fira Olivia och låtsas att det är hennes födelsedag. Hon den lilla stackaren är helt ovetandes om detta lilla födelsedagstrick.

4 åringar verkar inte vara så bra på datum och veckodagar..... och därför är det tur att hon har en sån förståndig moster.

Jag har nämligen skrivit ett födelsedagskort , din mamma försöker lura dig du fyller inte år idag, du fyller år på tisdag.
I detta kort har jag stoppat en hundring som jag kommer sätta av som ett terapisparande till henne när hon ska bearbeta sina traumatiska födelsedagar, som av nån anledning alltid inföll på lördagar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0