And the winner is....

För övrigt kan jag meddela att jag har gått ifån att vara vanliga Ellie till att ha blivit hundEllie.
Detta har inget med tidigare inlägg att göra utan det här är mer som en kompletering till min övriga förändring.

Jag tror delvis att hundEllie har skapats av min inre tävlingsdjävul, som alltid mår lite extra gott när hon vinner. Nu när jag dessutom inte behöver anstränga mig särskilt mycket själv har jag hittat den ultimata träningsformen...

Hundutställning !

Winston har ställt upp i 2 utställningar och vunnit båda !

Liten ansträngning - maximal egoboost

Utöver egoboosten med själva tävlingsmomentet så träffar man ju en fantastiskt massa människor som man aldrig skulle möta i sitt "vanliga" liv.
Sen jag skaffade Winston har jag dessutom lärt känna minst 4 nya grannar som jag under mina 4 år i lägenheten aldrig tidigare ens pratat med + alla hundtanter på valpkursen och på hunddagis... i morse blev jag dessutom medbjuden av några andra tanter att lära mig hur man ställer ut en hund, dom skulle träffas om nån vecka och träna....

Faan , det är king att ha hund !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0