Sushi med kollegorna del 1 och 2

Säga vad man vill om mina kollegor, men tråkigt på jobbet behöver man inte oroa sig över. Världsvana är dom också....

Sushilunch del 1

Kollega 1 har en sushi kvar på tallriken och så säger han, jag sitter här och laddar för att få i mig den sista...
-okej
Innan man pallar att sätta i sig nått så starkt så måste man verkligen ladda
- vad menar du ?
Ja men en sushi med bara vasabi, starkt...
-Alltså, det där är ju inte vasabi utan en helt vanlig avokado
Jaha

Sushilunch del 2

Eftersom den första lunchen blev succé så provade jag att köra en favorit i repris. Den här gången har jag med mig ytterliggare några kollegor. Varvid den ena som för övrigt sitter och äter en sushilaxbit säger:

Jag har ju liksom aldrig ätit riktigt sushi
-Vad då menar du ?
Ja men jag har liksom aldrig ätit riktig sushi
-Vad menar du med riktig ?
Ja alltså med fisk
-Men du käkar ju lax nu
Ja men den är ju inte rå
-Det är klart att den är rå
Nä men fy vad äckligt, jaha då har jag ätit sushi då

Nu är jag dock tveksamma till att jag får med mig dom nån fler gång, synd för vi har hysteriskt roligt mina kollegor och jag när vi käkar sushilunch..... i alla fall jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0