Torsdagsfilmen

Jag tror att jag har gråtit sönder tårkanalerna....



Så här står det på baksidan:

Lasse Hallströms film "Hachiko - en vän för livet" är baserad på en sann japansk historia.
När Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga.
Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin husse vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen.
Men så en dag återvänder inte husse.
Trots det väntar Hachiko troget - men förgäves - på sin husse varje dag under de kommande tio åren.
Hans öde berör många av de människor som passerar stationen. Idag finns en bronsstaty rest av Hachiko, som var av rasen akita, på den plats vid Shibuya Station, där han troget väntade varje dag.



Kommentarer
Postat av: anna

uscha, vet inte om jag vågar mig på den...

2010-06-18 @ 15:51:16
URL: http://annawashere.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0